LOGO, HUISSTIJL & MERK DESIGN

WANNEER EEN KLANT BIJ ONS KOMT MET DE VRAAG VOOR HET ONTWERP VAN EEN LOGO VERWACHTEN WIJ NIET DAT EEN KLANT VERSTAND HEEFT VAN BRANDING, DESIGN & STRATEGIE OF MEER DAARVAN. WAT WIJ WEL VERWACHTEN IS DAT JE VEEL WEET VAN JE EIGEN BEDRIJF EN DE MARKT WAARIN JULLIE JE BEVINDEN. WIJ ZIJN BENADERD OMDAT WIJ VERSTAND HEBBEN VAN BRANDING. DAAROM STELLEN WIJ EEN AANTAL BELANGRIJKE VRAGEN OVER JE BEDRIJF VOORDAT WIJ VAN START GAAN MET HET ONTWERPEN VAN EEN LOGO, HUISSTIJL OF BRAND.

VISUELE INDENTITEIT + STRATEGIE = BRAND IDENTITY

NIET ALLE GRAFISCHE ONTWERPERS/GRAFISCHE ONTWERPBUREAUS ONTWERPEN EEN BRAND DESIGN & STRATEGIE WANNEER ZIJ EEN ONTWERP MAKEN VOOR EEN LOGO OF HUISSTIJL.

BIJ HET CREËREN VAN EEN LOGO OF HUISSTIJL DENKEN WIJ ALS “FULL SERVICE DESIGN & CONTENT AGENCY” ALTIJD VERDER.  WIJ ONTWERPEN EEN LOGO & HUISSTIJL ALTIJD ALS ONDERDEEL VAN EEN BRAND OMDAT WIJ VINDEN DAT JE DIT NIET LOS VAN ELKAAR KUNT ZIEN. EEN LOGO & HUISSTIJL MAKEN ONDERDEEL UIT VAN DE VISUELE IDENTITEIT VAN JOUW BEDRIJF.

DAAROM LEVEREN WIJ OOK ALTIJD EEN BRAND BOARD AAN. HIERIN KUN JE ZIEN HOE WIJ JOUW BRAND ALS GEHEEL ZIEN & POSITIONEREN. WAT JOUW MERK ZIJN BRAND IDENTITY IS EN HOE JE DIT HET BEST STRATEGISCH KUNT DOORVOEREN.

VOOR ONS IS HET ONTWERPEN VAN EEN BRAND IDENTITY ALTIJD HET LEVEREN VAN EEN DESIGN & STRATEGIE.

EEN BRAND IDENTITY WORDT GEBRUIKT OM TE CONTROLEREN HOE EEN COMPANY WORDT ONTVANGEN DOOR ANDEREN. HOE ANDEREN HET ONTVANGEN IS AFHANKELIJK VAN HET FEIT OF DE BRAND IDENTITY WERKT OF NIET.

  • VISUALS (LOGO, KLEUREN PALLET, VISITEKAARTJES, WEBSITE DESIGN, VERPAKKING, ETC.)
  • TONE OF VOICE (DE MANIER EN TOON WAARMEE JE PRAAT MET JE DOELGROEP.)
  • WAAROM (WAAROM BEN JE DIT BEDRIJF BEGONNEN)
  • IDEALE CONSUMENT (WAT VINDEN ZE LEUK OF NIET LEUK, WAT WAARDEREN ZE, WAAROM KIEZEN ZE VOOR JOU ETC.)
  • STAPPEN TOT KOOP (WELKE STAPPEN VOLGEN ZE TOT DAT ZE EEN AANKOOP DOEN BIJ JOU)
  • BRAND MARKETING (WELKE SOCIAL MEDIA KANALEN GEBRUIK JE. IS DE CONTENT VOORNAMELIJK GESCHREVEN, AFBEELDING OF VIDEO)
  • VIBE VAN JOUW BRAND (CHIQUE & MINIMAL, SLICK & LUXUEUS ETC.)
  • PRIJS STRATEGIE (BEN JE BETAALBAAR OF HIGH END)

VERSCHIL TUSSEN EEN BRAND EN BRANDING

BRAND

JOUW BRAND IS WAT MENSEN ZEGGEN OVER JOUW BRAND WANNEER JIJ NIET AANWEZIG BENT.

JE BEDRIJF DIEN JE IN EEN ZIN TE KUNNEN INTRODUCEREN. HIERIN BESCHRIJF JE HET WAAROM, WIE EN HOE VAN JOUW BEDRIJF

 

BRANDING

BRANDING IS ALLES WAT JE DE WIJDE WERELD INSTUURT EN WAT TE MAKEN HEEFT MET JOUW BEDRIJF. HET HELPT BIJ HET CRËEREN VAN HERKENNING, LOYALITEIT EN VERTROUWEN.

BRANDING IS NIET ALLEEN EEN LOGO. BRANDING IS NIET ALLEEN ZOMAAR EEN WEBSITE.

BRANDING IS HET UNIEKE GEVOEL DAT JOUW BEDRIJF GEEFT AAN MENSEN, INCLUSIEF JOUW DOELGROEP, WERKNEMERS EN AAN JEZELF.

DE MAKKELIJKSTE MANIER OM BRANDING TE OMSCHRIJVEN IS DAT BRANDING JOUW BEDRIJFS PERSONALITEIT IS.

EN JOUW LOGO, CONTENT, KLEURGEBRUIK EN ALLE VISUELE UITINGEN DIE JOUW BEDRIJFS PERSONALITEIT PRESENTEREN.

BRANDING ZORGT ERVOOR DAT JIJ KAN CONTROLEREN HOE MENSEN DE PERSOONLIJKHEID VAN JE MERK INTERPRETEREN.

JE VISUELE INDENTEIT COMMUNICEERT NAAR JE DOELGROEP WAT JE DOET EN WAAROM ZE BIJ JOU MOETEN ZIJN.

WAAROM BRANDING ZO BELANGRIJK IS

  • ONDERSCHEID JE VAN DE COMPETETIE ZODAT JULLIE BEIDE SUCCESVOL KUNNEN ZIJN
  • ZORGT ERVOOR DAT DE JUISTE DOELGROEP BIJ JOU AANKLOPT
  • ZORGT VOOR LOYALITEIT TUSSEN JOUW BRAND EN DE CONSUMENT
  • MAAKT JE KANT BLIJ OMDAT JE HEM BEGRIJPT EN WEET WAT HIJ NODIG HEEFT
  • MAAKT JOUW BEDRIJF UNIEK
  • ZORGT VOOR EEN STERKE COMMUNITY OM JE BRAND HEEN, ZORGT ERVOOR DAT ZE ZICH ONDERDEEL VOELEN VAN IETS

YOUR VOICE, YOUR VISION + YOUR VISUALS = YOUR BRAND

LOGO & INDENTEIT

EEN BRAND ZIJN EEN AANTAL VERWACHTINGEN, HERINNERINGEN, VERHALEN EN RELATIES, DIE WANNEER JE DEZE SAMENVOEGT EEN BEPAALD BESLISSING OPWEKKEN BIJ EEN CONSUMER.

INDENTITEIT: DE VISUELE UITINGEN BEELDEN UIT WAAR HET BEDRIJF VOOR STAAT. DEZE REGELS WORDEN VAST GELEGD IN IDENTITEIT GUIDELINES, DEZE REGELS ZORGEN ERVOOR DAT DE UITSTRALING VAN HET BEDRIJF DOOR IEDEREEN OP DE ZELFDE MANIER WORDT UITGEDRAGEN.

LOGO: HET CENTRALE ELEMENT WAARMEE EEN BEDRIJF ZICH IDENTIFICEERT NAAR DE CONSUMENT. DIT IS VAAK HETGEEN DE CONSUMER ONTHOUDT. VAAK IS DIT EEN ICOON OF EEN LOGO.